Eendjes van Timeless Treasures – Ducks from Timeless Treasures

Vorig jaar spotte ik een mooi jurkje maar vond de prijs het wat teveel voor mijn portomonnee.

Last year I spotted a beautiful dress but found the pricea bit too much for my wallet’.

ImageMijn geluk kon niet op toen ik wat later van Timeless Treasures dit stofje  dan ook vond.

I was so happy when I found this fabric  a while later from Timeless Treasures.

Image
Ik maakte kleinere plooitjes in het rokgedeelte zodat ik de stofbreedte kon gebruiken voor de rok, (zo heb ik nog stof genoeg over om nog eens een versie te maken 😉  ).

I made small pleats in the skirt, I used the fabric width so I have enough fabric left to create another version.

Image

stof/fabric: Timeless Treasures Kathy-C

Ik gebruikte een gele venezia voering (voelt zalig zacht en luxueus) voor een beetje contrast, helaas pindakaas heb ik niet genoeg voor de rok, dus het jurkje hangt nog even te wachten voor ik het verder af kan werken.   Het gele lintje is een stuk okergele zigzagband dat in de lusjes aan het rokgedeelte steekt.  Foto’s met ons Model zullen ook nog even moeten wachten.  Ach het is toch een jurkje voor de herfst dus met deze temperaturen zal ze het toch nog niet dragen.

I used a yellow venezia liner (feels wonderfully soft and luxurious) for a little contrastunfortunately I have not enough for the skirt, so the dress is hanging their waiting for me to finish it off. The yellow ribbon is a piece of  yellow rickrack that sticks to the skirt in the tabs. Photos with our little model will also have to wait. Oh it‘s a dress for fall and with these temperatures she won’t be able to wear it anyway 😉

Leave a Reply

